Fundació Naturgy renova per tercer any la col·laboració amb Càritas per continuar garantint l’accés a l’energia de milers de famílies vulnerables

La fundació de la companyia energètica ha fet més de 600 rehabilitacions, de les quals s’han beneficiat 15.000 persones, i l’Escola d’Energia ha ofert formació en matèria d’eficiència a llars vulnerables ateses per Càritas.
En el marc del nou conveni s’impulsarà una iniciativa singular a Àvila, que uneix la generació d’energia renovable i la promoció de l’ocupabilitat per a persones vulnerables.

El president de la Fundació Naturgy, Rafael Villaseca, el president de Cáritas Española, Manuel Bretón, i la directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, han signat avui a Madrid la renovació per tercer any consecutiu del conveni de col·laboració, gràcies al qual s’ha garantit fins ara l’accés a l’energia de 15.000 persones en situació de vulnerabilitat acompanyades per Càritas.

Des que van iniciar la col·laboració el 2017, la fundació ha fet més de 600 actuacions en habitatges i centres d’acolliment de Càritas, gràcies al Fons Solidari de Rehabilitació Energètica. L’objectiu és rehabilitar uns altres 130 habitatges l’any vinent.

Les intervencions es realitzaran en habitatges seleccionats per Càritas que necessitin millores en la instal·lació elèctrica, reparació o compra de sistemes de calefacció o refrigeració, millora d’aïllaments i tancaments, i tot allò que pugui incrementar l’eficiència energètica de les llars de famílies vulnerables ateses per l’entitat social.

Bretón ha aplaudit “l’enfortiment d’aquesta col·laboració amb Naturgy en signar per tercer any consecutiu aquest conveni, que permetrà garantir a moltes de les famílies vulnerables acompanyades per Càritas el dret d’accés a l’energia i millorar les condicions d’habitabilitat de les seves llars”. “Aquest compromís té un valor afegit en un moment com l’actual, en què són tantes les persones en situació de precarietat greu a causa de l’impacte social i econòmic causat per la COVID-19”, ha afirmat.

Per la seva part, Villaseca ha destacat “la importància de treballar de manera coordinada no només amb les Administracions, sinó també molt especialment amb les organitzacions socials, que són les que prenen el pols real del dia a dia de les famílies que ho estan passant realment malament, en un moment especialment complicat pels efectes de la pandèmia de la COVID-19”.

Així mateix, a través de la seva Escola d’Energia, la fundació de la companyia energètica continuarà oferint assessorament a famílies vulnerables, perquè gestionin de manera òptima la seva factura energètica i per formar-les en hàbits eficients de consum. L’objectiu d’aquests tallers és apoderar les persones a través de sessions molt pràctiques i demostratives en què se’ls ofereixen mesures i consells.

A totes aquestes actuacions, s’hi afegirà també la col·laboració dels voluntaris de Naturgy, que continuaran donant assessorament energètic a famílies vulnerables.

Projecte singular i pioner d’atenció a la vulnerabilitat

A més de donar continuïtat als projectes per pal·liar la pobresa energètica, l’any vinent any es posarà en marxa, en el marc del conveni, una iniciativa singular que unirà la generació d’energia renovable amb plaques fotovoltaiques amb la lluita contra la pobresa energètica i la promoció de l’ocupació en persones vulnerables.

Aquest projecte d’innovació social es durà a terme en un immoble de Càritas Diocesana situat a Àvila, ciutat en la qual, en els dos últims anys, s’han fet altres intervencions energètiques gràcies al suport de la Fundació Naturgy.

A més de reduir l’impacte ambiental de l’edifici i millorar-ne l’eficiència energètica, la instal·lació de plaques fotovoltaiques reduirà la despesa de consum, i l’estalvi generat es podrà destinar a atendre les necessitats essencials de les persones i famílies que participen en els programes de Càritas.

D’altra banda, la gestió i venda de l’excés d’energia produïda servirà també per implementar o cofinançar projectes dirigits a facilitar a les persones l’accés a un treball digne.

Aquest projecte beneficiarà les més de 1.200 persones que atén Càritas a l’edifici, en el qual disposa de tres pisos i un economat social, i on desenvolupa el seu programa d’ocupació.

Càritas

Cáritas Española té per objecte la realització de l’acció caritativa i social de l’Església catòlica a Espanya, a través de la comunitat cristiana a fi de promoure i coordinar la comunicació cristiana de béns en totes les seves formes, i d’ajudar a la promoció humana i al desenvolupament integral de totes les persones. Amb aquesta finalitat promou, anima i coordina les iniciatives de caràcter assistencial, promoció integral de la persona i de denúncia profètica. La seva xarxa nacional està constituïda per unes 6.000 Càritas parroquials, 70 Càritas diocesanes i les corresponents Càritas regionals o autonòmiques.

L’acció desenvolupada per Càritas per a l’erradicació de la pobresa té també una àmplia dimensió internacional que funciona a través de 164 Càritas nacionals, amb presència a més de 200 països i territoris d’arreu del món, que formen la xarxa Càritas Internacional, amb seu a Roma. El compromís de Cáritas Española amb les persones excloses està avalat per l’acció de 81.000 voluntaris i de 5.600 treballadors remunerats. Durant l’últim any, Cáritas Española va invertir més de 337 milions d’euros en accions de lluita contra la pobresa, de les quals es van beneficiar prop de 2,4 milions de persones vulnerables tant a Espanya com als països del Sud.

Fundació Naturgy

Fundació Naturgy desenvolupa tots els programes socials vinculats al Pla de vulnerabilitat de Naturgy, el primer desenvolupat per una empresa energètica espanyola. Aquest programa preveu més de vint mesures, tant operatives com socials, que tenen per objectiu reforçar i sistematitzar la gestió dels clients vulnerables i enfortir la col·laboració amb les entitats del tercer sector i la comunicació amb els serveis socials.

La fundació, creada el 1992 per la companyia energètica, té també com a missió la difusió, formació i informació sobre temes d’energia, tecnologia i medi ambient, des d’un debat seriós i rigorós i amb programes de sensibilització adreçats també als més joves.