La Fundació Naturgy rehabilitarà llars vulnerables gestionades per la Fundació Mambré

Aquesta col·laboració reforça les actuacions de la Fundació Naturgy per contribuir a pal·liar la pobresa energètica i permetrà a la Fundació Mambré millorar l’eficiència energètica d’habitatges cedits a persones amb baixos recursos.

Rehabilitación viviendas exprés Fondo Solidario

acord-fundacio-mambre-rehabilitacioLa Fundació Naturgy durà a terme la rehabilitació energètica d’habitatges gestionats per la Fundació Mambré, a fi de millorar l’eficiència d’aquestes llars i la qualitat de vida de les persones vulnerables que les habiten.

L’acord de col·laboració signat per ambdues entitats permetrà a la Fundació Mambré tenir accés als recursos del Fons Solidari de Rehabilitació Energètica, posat en marxa per la Fundació Naturgy a la darreria de l’any passat. Aquest fons es va crear per dur a terme millores substancials en matèria de rehabilitació, equipament i eficiència energètica en llars de col·lectius vulnerables

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, va mostrar la seva satisfacció amb aquesta nova iniciativa, “perquè demostra la nostra ferma aposta per contribuir a pal·liar la pobresa energètica a través d’actuacions que són, en molts casos, molt senzilles i de baix cost, però que poden millorar en gran manera el confort i l’economia de les llars de les persones que més ho necessiten”.

Per la seva part, la directora de la Fundació Mambré, Meritxell Collelldemont, va afirmar que “aquesta col·laboració ens permet continuar apostant per augmentar la nostra borsa d’habitatges per a persones en situació d’alta vulnerabilitat, a través de la rehabilitació de pisos que es trobaven en desús fins al moment per falta de condicions”.

Gràcies a aquesta col·laboració, es podrà rehabilitar una vintena d’habitatges que la Fundació Mambré té en propietat o cessió a Catalunya.

Les intervencions que durà a terme la Fundació Naturgy en aquestes llars es faran segons les directrius de l’estudi “Rehabilitació exprés per a llars vulnerables”, publicat per la Fundació Naturgy, per promoure la millora de l’eficiència energètica a les llars vulnerables, a un cost baix però amb un gran impacte, tant en la qualitat de vida de les persones com en la seva factura energètica.

Entre aquestes actuacions es troben, per exemple, la reparació o la compra de sistemes de calefacció o d’instal·lacions d’electricitat i gas, i també la reforma de tancaments com finestres i envidriaments, o altres intervencions que millorin l’eficiència energètica de l’habitatge.

Aquest acord de col·laboració amb la Fundació Mambré està en línia amb l’Estratègia Nacional contra la Pobresa Energètica 2019-2024 que va aprovar la setmana passada el Govern espanyol i que estableix la rehabilitació energètica d’habitatges com una de les línies d’actuació a curt, mitjà i llarg termini, per abordar aquesta problemàtica de manera estructural.

Aquesta iniciativa s’emmarca en les accions que la Fundació Naturgy duu a terme dins del Pla de vulnerabilitat energètica de la companyia, el primer desenvolupat per una empresa energètica espanyola. Aquest Pla preveu més de vint mesures, tant operatives com socials, que tenen per objectiu reforçar i sistematitzar la gestió dels clients vulnerables i enfortir la col·laboració amb les entitats del tercer sector i la comunicació amb els serveis socials.

La Fundació Naturgy, fundada l’any 1992 per la companyia energètica, té com a missió la difusió, la formació, la informació i la sensibilització de la societat en temes d’energia i medi ambient. També desenvolupa programes d’acció social tant en l’àmbit nacional com internacional, incidint especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica.

La Fundació Mambré té com a missió oferir serveis d’habitatge digne a les entitats que desenvolupen un pla de reinserció social integral per a tota persona sense casa, i entre els seus objectius principals hi ha el d’atendre les necessitats residencials de persones en situació d’exclusió social a través d’una borsa d’habitatge propi.