La Fundació Naturgy rehabilitarà un habitatge d’acollida per a menors al Col·legi Sòria de la Fundació Trilema

Les dues entitats han acordat també portar a terme actuacions de sensibilització sobre consum responsable i eficiència energètica als col·lectius que Trilema atén a tot Espanya.

La Fundació Naturgy i la Fundació Trilema han arribat a un acord per col·laborar conjuntament en un projecte de rehabilitació energètica i en accions de sensibilització sobre consum responsable als nens que reben atenció personalitzada de Trilema a tot Espanya.

L’habitatge d’acollida per a menors que Trilema té al Col·legi Sòria, a la capital numantina, serà objecte d’una rehabilitació energètica realitzada amb els recursos del Fons Solidari de Rehabilitació Energètica de la Fundació Naturgy. Aquest fons té com a finalitat oferir recursos per millorar les condicions de confort dels habitatges habitades per col·lectius vulnerables.

Aquesta actuació està en línia amb l’Estratègia Nacional contra la Pobresa Energètica 2019-2024, que estableix la rehabilitació energètica d’habitatges com una de les línies d’actuació a curt, mig i llarg termini, per abordar aquesta problemàtica de forma estructural.

Així mateix, s’engloba dins el Pla de Vulnerabilitat Energètica de Naturgy, que es marca com a objectius la millora de la qualitat de vida dels col·lectius afectats per la pobresa energètica, i el seu assessorament en temes relacionats amb el consum d’energia o el pagament de serveis energètics.

Les accions conjuntes preveuen també la realització de tallers de sensibilització energètica en els centres educatius de Trilema -en el marc del seu programa d’innovació educativa “Xarxa Escoles que Aprenen (Xarxa EQAp)” – i al museu Bolarque de la Fundació Naturgy. Així mateix, la Fundació Naturgy facilitarà recursos pedagògics als professors de Trilema per a la seva utilització a les aules.

En totes les activitats, els més petits podran aprendre a fer un consum responsable de l’energia, a ser més eficients amb els recursos disponibles i a fer un ús energètic respectuós amb el medi ambient.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, ha destacat la visió compartida amb Trilema per facilitar l’aprenentatge, així com la vocació social. “L’acció social i educativa que impulsem des de la Fundació Naturgy és una mostra del nostre compromís per contribuir al desenvolupament sostenible i a la mitigació de la pobresa energètica”, ha manifestat.

Per la seva banda, la presidenta de la Fundació Trilema, Carmen Pellicer, ha afirmat que la col·laboració entre ambdues entitats contribuirà a garantir una atenció adequada a tots els nens, especialment els més vulnerables, perquè accedeixin a una veritable educació de qualitat.