Posem en marxa la 2a edició del concurs “Coneix un científic”, juntament amb el Consell de Fundacions per la Ciència de la FECYT

El certamen “Coneix un científic” se centra aquest any en l’energia i està adreçat a alumnes de Madrid i Castella-la Manxa.

Conoce a un cienfítico

La Fundació Naturgy, en el marc del Consell de Fundacions per la Ciència, i en col·laboració amb la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), posa en marxa el concurs “Coneix un científic”, que en la seva segona edició portarà per títol “La nostra energia, el nostre repte”.

El concurs, en col·laboració amb la Fundació Científica de l’Associació Espanyola Contra el Càncer, la Fundación Eduardo Barreiros, la Fundación Junior Achievement, la Fundación Pfizer i la Fundación Telefónica, té per objectiu facilitar l’accés a l’educació en l’àmbit de la ciència i la tecnologia entre les noves generacions. Amb aquesta iniciativa, es pretén apropar la ciència i la figura dels científics als joves, per donar a conèixer de primera mà el seu treball i fomentar l’aprenentatge a través de l’experiència. Així mateix, es persegueix que els més joves investiguin sobre una temàtica per elaborar preguntes significatives, de manera que desenvolupin l’expressió oral.

El Certamen s’emmarca dins del pla de propostes educatives i divulgatives de la Fundació Naturgy, que pretén transmetre valors sobre el canvi de model energètic, la preservació del medi ambient i el consum responsable de l’energia.

El premi està adreçat a joves de 5è i 6è de primària i de 1r i 2n d’ESO de la Comunitat de Madrid i de Castella-la Manxa, que es poden informar de les bases del concurs a la pàgina web de la Fundació Naturgy (www.fundacionnaturgy.org/concurso-conoce-a-un-cientifico-nuestra-energia-nuestro-reto).

La comunicació dels projectes guanyadors s’efectuarà el dia 20 de març, i els dies 10 i 11 d’abril els grups escolars guanyadors seran premiats amb una visita a la central hidroelèctrica i al Museu Bolarque de la Fundació Naturgy, que es complementarà amb una entrevista a un expert en energia i un youtuber especialitzat en divulgació científica.

En la seva edició anterior, el concurs es va centrar en l’astronomia i els grups escolars guanyadors van assistir a una trobada a l’Espacio Fundación Telefónica de Madrid, juntament amb el conegut astrofísic i divulgador Juan Ángel Vaquerizo, coordinador de la Unitat de Cultura Científica del Centre d’Astrobiologia (CSIC-INTA) associat al NASA Astrobiology Institute, i el monologuista de ciència, Daniel García, de Big Van Ciencia.

El Consell de Fundacions per la Ciència de la FECYT

El Consell de Fundacions, impulsat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), té per objectiu incentivar la participació en ciència de les fundacions privades conforme a criteris internacionals. Actualment, a Espanya hi ha entorn de 10.000 fundacions actives que gasten en les seves finalitats fundacionals més de 8.520 M€, tanmateix, dediquen menys de 100 milions a la inversió en R+D+I i menys de 150 milions a la inversió en ciència en un sentit ampli (incloent-hi la formació i la divulgació). Per tal de millorar aquestes dades, la FECYT ha posat en marxa el Consell de Fundacions per la Ciència, amb la finalitat de promoure, incentivar i incrementar la inversió en ciència de les fundacions privades.

La Fundació Naturgy i la seva vocació formativa

El concurs “Coneix un científic” forma part del catàleg de propostes educatives i divulgatives amb què la Fundació Naturgy té per objectiu transmetre valors entorn del canvi de model energètic, la preservació del medi ambient i el consum responsable de l’energia. Des que es va posar en marxa el 2012, gairebé 700.000 infants i joves han participat en aquestes iniciatives educatives adreçades a escolars de tots els nivells, entre les quals destaquen els recursos educatius online i presencials per a l’aula, el Programa d’Aprenentatge-Servei (APS) o les experiències itinerants.

La Fundació Naturgy, fundada el 1992 per la companyia energètica, també desenvolupa programes d’acció social, tant en l’àmbit nacional com en l'internacional, incidint especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica.

Relacionat amb: