D_slider_SUBHOME_premio2_CA

Tancat el termini d’inscripcions

Després de l’èxit de la primera convocatòria, Fundació Naturgy llança la II edició del Premi a la millor iniciativa social en l’àmbit energètic.

Volem donar visibilitat a aquelles persones, entitats o institucions que destaquen en l’àmbit social vinculat, directament o indirectament, a l’energia i ajudar a finançar iniciatives en aquest àmbit per millorar la qualitat de vida de les persones més vulnerables.

Busquem projectes que estiguin relacionats amb l’energia, que tinguin una finalitat social clara i que ajudin els qui més ho necessiten a millorar les seves condicions de vida: projectes educatius, de vulnerabilitat energètica, emprenedoria, inclusió social, de salut, ambientals, relacionats amb l’economia circular…

És important que les iniciatives presentades estiguin en marxa o ja concloses.

En aquesta segona edició, es valoraran de manera especial els projectes amb capacitat d’adaptació a la crisi de la Covid-19, així com aquells que representin alguna mena d’innovació social o tecnològica. A més, es continuaran valorant la rellevància social, l’abast i l’escalabilitat de la iniciativa, les sinergies amb altres persones i institucions i la transparència i bona gestió del finançament.

L’import íntegre del reconeixement s’haurà de destinar també a projectes que promoguin la millora de les condicions dels col·lectius més desfavorits en temes relacionats amb l’energia.

Aquest premi forma part de la línia d’acció social de Fundació Naturgy, en la seva vocació per desenvolupar actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica.

• Quin és el premi?
    El premi estarà dotat amb 60.000 euros, i a més s’atorgarà un accèssit de 30.000 euros. Els imports seran destinats a les iniciatives socials dels guanyadors.
  • Qui hi pot participar?
    Totes aquelles persones físiques o jurídiques que, amb la seva feina, generin millores en les condicions socials dels col·lectius més desfavorits amb actuacions vinculades, directament o indirectament, a l’àmbit de l’energia.
  • Fins quan puc presentar-m’hi
    La convocatòria per presentar candidatures estarà oberta fins al 31 de gener de 2020, i el premi es decidirà durant el segon trimestre de l’any.

Guanyadors 1a edició

Primer premi

Projecte “Ni una llar sense energia” de Fundación Ecología y Desarrollo (Ecodes)

Aquesta iniciativa ofereix informació i assessorament personalitzat per reduir les factures d’energia, aprendre hàbits responsables i implementar mesures d’eficiència energètica per a llars, així com ajudes per finançar-les. La transmissió de la informació als col·lectius en situació o risc de pobresa energètica es duu a terme a través de diferents eines i canals: punts d’assessorament, visites a llars, web, eines online de gestió de l’energia, tallers i programes de voluntariat.

Accèsit

Projecte “Educació financera familiar i pobresa energètica” de Fundación Isadora Duncan.

La iniciativa, en execució des del 2011, té per objectiu potenciar l’empoderament econòmic de les famílies i la correcta gestió dels ingressos, promovent una inversió, contractació, despesa i consum responsables i un ús sostenible de l’energia. Consta de tres eixos: assessorament econòmic i energètic, formació (Escola d’Estalvi Familiar) i difusió (www.gestionfamiliar.es) mitjançant les TIC per estendre la informació a tot el país.

La gala completa aquí:

El video resum de la gala aquí:

La gala en imatges

Jurat

President

alberto-nunezAlberto Núñez, S.J.
Director del Servei Pastoral i professor de la “Universidad Pontificia Comillas”

Vicepresident

jordi-garcia-tabernero_Jordi Garcia Tabernero
Vicepresident de la Fundació Naturgy

Vocals

manuel-breton