Voluntaris de la Fundació Naturgy imparteixen tallers de sensibilització sobre eficiència energètica i consum responsable a prop de 900 nens i nenes

La fundació de la companyia energètica ha dissenyat i realitzat més de 130 sessions de voluntariat educatiu en col·laboració amb Creu Roja Joventut i la Fundació Junior Archievement.

“Transmetre als nens i els nenes els hàbits responsables en el consum d’energia, conscienciar-los sobre la gestió dels recursos naturals, i involucrar-los, com adults que seran, en les decisions importants de la família com les despeses energètiques”. Així defineix un dels voluntaris de la Fundació Naturgy, Rodrigo Figuerola, la iniciativa posada en marxa aquest any per sensibilitzar els més joves sobre com fer un ús responsable de l’energia.

Rodrigo Figuerola és un dels 71 voluntaris que en els tres últims mesos han participat en tallers de formació a nens i nenes de Madrid i Barcelona, en dos programes educatius dissenyats per Fundació Naturgy. En total, s’han impartit 131 tallers com en què ha participat Rodrigo.

Nathalie López Vicente, que també ha participat en aquest voluntariat, considera que “és una iniciativa necessària per als nostres joves; ells són el futur, i el nostre deure és ensenyar-los a ser creatius i innovadors, fer-los partícips de les necessitats del planeta i sensibilitzar-en la sostenibilitat “.

Sensibilització des de l’experiència

La col·laboració amb Creu Roja Joventut s’ha realitzat en el marc del seu programa de “Promoció de l’èxit escolar”, dirigit a menors d’entre 6 i 16 anys amb dificultats socials, per tal de millorar el seu rendiment acadèmic. Entre els continguts elaborats per la Fundació Naturgy i impartits per les persones voluntàries de la companyia, s’ha parlat sobre què és l’energia i com i on s’usa, bones pràctiques energètiques, eficiència energètica i sostenibilitat.

Aquesta iniciativa s’emmarca en l’acord marc de col·laboració de la Fundació Naturgy amb Creu Roja, entitat amb la qual treballa des de fa dos anys en la lluita contra la pobresa energètica, a través de programes de voluntariat, de l’Escola d’Energia i del Fons solidari de Rehabilitació Energètica.

El programa “Gestionant la teva energia”, realitzat amb la col·laboració de Fundació Junior Achievement s’ha portat a terme en vuit centres educatius. A través del joc, la reflexió i emprant la metodologia learning-by-doing ( “aprendre fent”), els alumnes han analitzat la necessitat de prendre decisions sobre les seves pròpies despeses, posant l’accent en la seva despesa energètica, la necessitat de l’estalvi i l’ consum responsable.

Tal com explica un altre dels voluntaris, Raúl Millor, “els nois i noies han après a diferenciar entre recursos naturals i econòmics; a elaborar i gestionar un pressupost amb els seus ingressos i despeses, fixos i variables; a calcular l’estalvi i veure que és molt important per a imprevistos; i han estat capaços de detectar oportunitats d’estalvi en la factura de la llum, en funció dels diferents perfils d’usuaris “.

Per a la directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, “programes d’aquest tipus permeten a la Fundació assolir un doble objectiu: sensibilitzar les noves generacions en un consum energètic responsable i aprofitar el coneixement dels empleats de la companyia per oferir un servei a la societat “.

Relacionat amb: