Programa “Impuls per al teu negoci”

La Fundació Naturgy va iniciar al seu dia el suport a negocis instal·ladors de serveis domèstics de la República Mexicana, en els àmbits de gas natural, electricitat i aigua, mitjançant la combinació de consultoria i formació.
Entrega Certificaciones Programas Internacionales México

Beneficis

Aquest programa beneficia els habitants de la Delegació Cuauhtémoc d’escassos recursos econòmics. La Delegació Cuauhtémoc forma part de la Ciutat de Mèxic i té més de 530.000 habitants amb una població flotant de 4.500.000.

Els objectius d’aquest programa són:

• Beneficiar els habitants de Cuauhtémoc.
  • Desenvolupar la formació tècnica.
  • Augmentar la inserció laboral.
  • Aconseguir generació d’ingressos per mitjà del mateix negoci.
  • Promoure la igualtat de gènere.
EntregaCertificaciones_095 ok

En total, els beneficis del programa es poden xifrar en: 2 cursos de formació de tècnics en gas natural, 3 cursos de formació de dones plomeres, 3 cursos de formació de tècnics GEA (gas, electricitat i aigua), 1 incubadora social, 1.600 persones formades des del 2008 i 8 ciutats on s’ha aplicat el programa (Ciutat de Mèxic, San Luis Potosí, Monterrey, Toluca, Nuevo Laredo, Celaya, Saltillo i León).

Programa “UNETE”

Aquest programa es va iniciar l’any 2006 per tal de contribuir a la disminució de la fractura digital de nens i joves que estudien en escoles públiques de les zones de distribució, a través d’una aliança estratègica amb la Unió d’Empresaris per a la Tecnologia en l’Educació (UNETE).

La idea era equipar escoles a les zones de distribució on Naturgy México està operant.

Aquest programa té per objectiu contribuir a elevar el nivell educatiu i equilibrar les oportunitats dels nens a Mèxic, incorporant els beneficis de la informàtica i d’internet a l’ensenyament primari i secundari de tot el país.

Programas internacionales Fundación Naturgy en México

UNETE té un model de gestió basat a crear vincles entre la iniciativa privada i la Secretaria d’Educació Pública, per dotar d’ordinadors i equips de tecnologia educativa les escoles primàries de baixos recursos.

Programas internacionales Fundación Naturgy en México

Cada aula per a escoles públiques amb més de 500 estudiants estarà dotada amb:

• 15 computadores, una impressora i un escàner
  • Connexió a internet per un any
  • Taula d’ajuda i administració de garanties
  • Manteniment preventiu durant 5 anys
  • Assessoria tecnicopedagògica
  • Capacitació presencial de 4 docents per planter
  • CD educatius
  • Inauguració i placa de reconeixement al donant, dins de l’aula
Programas internacionales Fundación Naturgy en México

El programa ha recollit des del 2006 els assoliments següents: 6.454 alumnes, 9 escoles, 140 equips informàtics com a donatiu i 8 estats de la República Mexicana beneficiats.

Programa “Brigadistes comunitaris”

Aquest programa té per objectiu principal sembrar el coneixement en els veïns seleccionats per capacitar-los, conjuntament amb protecció civil, sobre qüestions d’emergències i primers auxilis perquè d’aquesta manera estiguin ben informats sobre la infraestructura que realitza Naturgy en canalitzar els seus carrers i la seguretat de què es disposa.

S’ha establert un programa per crear grups de suport dins de les colònies d’expansió que podrà resoldre dubtes sobre la seguretat i la instal·lació de la xarxa de Naturgy, així com estrènyer la vinculació entre autoritats i la mateixa comunitat.

IMG_3218

És un programa federal que s’aplica per protecció civil del municipi de manera gratuïta. Protecció civil imparteix diversos mòduls de capacitació, i els de més interès són:

• Primers auxilis
  • Extintors
  • Evacuació

Es complementaran amb el curs sobre gas natural.

IMG_3258

Exposició Itinerant

La Fundació inaugurarà, el 26 de setembre de 2016 al Club de Industriales de la Ciutat de Mèxic, coincidint amb la celebració del seminari internacional “La distribució del gas natural a Mèxic: de la teoria a la pràctica”, l’exposició itinerant “Energia” del Museu del Gas.
Programas internacionales Fundación Naturgy México

Estarà exposada al Club de Industriales durant tres setmanes i després iniciarà la gira per diverses ciutats de la República Mexicana.

Les exposicions itinerants del Museu del Gas s’han anat organitzant en diversos llocs de la geografia ibèrica, però aquesta és la primera vegada que creuen l’Atlàntic.