Centre de coneixement

A través del Centre de Coneixement podràs accedir a una gran varietat d'informació i documentació sobre temes relacionats amb l’energia i el medi ambient, la sostenibilitat, l'eficiència energètica o el patrimoni industrial. Aquest espai virtual creat per la Fundació Naturgy posa a la teva disposició llibres, articles, ponències, revistes, vídeos i material de divulgació de forma gratuïta.

A més, si estàs interessat, pots col·laborar amb la nostra tasca fent una aportació al Fons Solidari de Rehabilitació Energètica.

portada_bono_social

El bo social com a mecanisme de protecció al consumidor vulnerable

2022

Disposar d’un mecanisme de protecció social que permeti resoldre de manera eficient la transició energètica és una necessitat inqüestionable, i així ho ha reconegut la Comissió Europea. A Espanya es va establir l’anomenat bo social elèctric, que s’articula a través de descomptes a la factura elèctrica per a consumidors vulnerables.

portada_Taxonomia_ES

Taxonomia de la UE: l’acte delegat complementari sobre el gas natural i l’energia nuclear

2022

La Taxonomia de la UE és un sistema de classificació que defineix quines activitats (no productes) són compatibles amb l’objectiu de l’IPCC de mantenir l’escalfament global per sota d’un increment d’1,5 °C respecte dels nivells preindustrials i, per tant, amb els objectius del Pacte Verd Europeu de la descarbonització total de la seva economia per al 2050.

FONDO BLANCO-Área de Energía y Medio Ambiente

Estudis i debats 2021

2022

Et presentem un vídeo amb el resum de les publicacions i els debats impulsats per la Fundació Naturgy el 2021. L’energia és un dels pilars fonamentals de la nostra societat, però també un dels sectors clau més complexos i difícils de comprendre. Per intentar ajudar a entendre millor aquest complex sector, que a més té una incidència crucial en el desenvolupament sostenible de la societat i en la vida de les persones, la Fundació Naturgy promou cada any l’elaboració i la publicació d’estudis i la realització de debats que contribueixen a divulgar i analitzar la seva situació real i els reptes a què s’enfronta en el procés de transició en el qual està immers.

portada_descarbonizacion_ES (1)

Una descarbonització eficient en costos

2022

Actualització de les dades de l’informe publicat a final de l’any 2020 que incloïa la informació disponible sobre els objectius de descarbonització assolits fins ara, els costos futurs esperats en la generació renovable, així com les observacions principals per tenir en compte en el debat sobre les mesures reguladores i de mercat que cal adoptar per impulsar el desenvolupament de noves tecnologies.

portada_demanda_energetica

El paper del consumidor i de la gestió de la demanda en la transició energètica

2022

Aquest informe l’ha elaborat PwC Espanya, conforme a la petició realitzada per la Fundació Naturgy, a fi de fer una anàlisi del rol dels nous consumidors energètics, el seu paper en la gestió de la demanda i l’impacte en la transició energètica.

portada_electricidad en España

Llocs de treball que sol·licitarà el sector energètic

2022

Davant d’un context com l’actual, de recuperació socioeconòmica, de descarbonització i de digitalització de l’economia, és vital proporcionar un marc de reflexió sobre el futur del treball al sector energètic. El marc esmentat ha de donar solucions rellevants i innovadores a, com a mínim, les preguntes següents: Què passarà amb l’ocupació en les pròximes dècades? Quines seran les noves professions? Quina formació, competències i habilitats seran clau per als llocs de treball del futur? Com es podran beneficiar els col·lectius més vulnerables de les oportunitats d’ocupació generades per la transició ecològica de l’economia?

portada_electricidad-en-España

L’electricitat a Espanya: formació del preu, composició de la factura i comparativa amb altres països

2021

El sistema elèctric espanyol està experimentant una important transformació cap a un model baix en emissions de gasos amb efecte d’hivernacle, emmarcat en acords energètics i mediambientals tant europeus com internacionals. Aquest informe té com objectiu principal explicar la formació de preus d’electricitat a Espanya i la comparació amb altres països europeus.

020_Mie_02-06_medioambiente-diamundial

Vídeo del seminari web “Converses sobre la sostenibilitat vista per les corporacions i els inversors amb Jaime Silos i Ana Claver”

2021

Fundació Naturgy i el Capítulo Español del Club de Roma van celebrar el passat 15 de desembre el cinquè seminari web basat en converses entre experts al voltant de temes d’actualitat relacionats amb l’energia, el medi ambient i la sostenibilitat.

imagen libro Deloitte

La contribució del sector energètic espanyol als nous objectius socials europeus

2021

El model econòmic actual està virant cap a un model més sostenible, resilient i just. Són moltes les iniciatives que s’han posat en marxa per fer possible aquest canvi, provinents de tots els actors socials.

cambio-climatico

Vídeo seminari web “Conversaciones sobre el Cambio Climático: conclusiones de Glasgow COP26 con Teresa Solana y Pedro Linares”

2021

Fundació Naturgy i el Capítulo Español del Club de Roma van celebrar el passat 26 de novembre el quart seminari web basat en converses entre experts al voltant de temes d’actualitat relacionats amb l’energia, el medi ambient i la sostenibilitat.