Centre de coneixement

A través del Centre de Coneixement podràs accedir a una gran varietat d'informació i documentació sobre temes relacionats amb l’energia i el medi ambient, la sostenibilitat, l'eficiència energètica o el patrimoni industrial. Aquest espai virtual creat per la Fundació Naturgy posa a la teva disposició llibres, articles, ponències, revistes, vídeos i material de divulgació de forma gratuïta.

A més, si estàs interessat, pots col·laborar amb la nostra tasca fent una aportació al Fons Solidari de Rehabilitació Energètica.

portada_libro_pobreza_energetica_ES

El llibre sobre “Pobresa energètica a Europa. Una anàlisi comparativa“, analitza les polítiques implantades a Alemanya, França, Regne Unit, Portugal i Espanya, i ofereix recomanacions per seguir prenent decisions efectives en la lluita contra la vulnerabilitat.

Aquesta nova publicació editada per la Fundació Naturgy ha estat elaborada per la Càtedra de Sostenibilitat Energètica de l’IEB-Universitat de Barcelona i dirigida per la catedràtica María Teresa Costa.

Veure video resum:

Veure webinar:

portada_libro_Situación-económico-financiera_ES

La Fundació Naturgy presenta un nou estudi sobre la “Situació economicofinancera de les principals empreses de l’Sector Elèctric a Espanya 2017-2019“, realitzat per Deloitte.

Aquest estudi pretén aportar informació contrastable de la situació economicofinancera de l’Sector Elèctric a Espanya, entenent aquest com l’agrupació de les activitats de generació, comercialització i distribució elèctrica.

mail_2_portadas (1)

Ens complau convidar-te a la presentació webinar de l’Estudi per a una descarbonització eficient en costos, organitzat per l’Escola de Regulació de Florència, de l’European University Institute.

L’estudi ha estat elaborat, amb el suport de la Fundació Naturgy, pels autors Andris Piebalgs, Christopher Jones, Piero Carlo Dos Reis, Golnoush Soroush i Jean-Michel Glanchan

portada_libro_gasnatural_ES

La cogeneració estalvia energia i evita emissions a l’atmosfera, sent un factor de competitivitat rellevant per a la indústria espanyola.

Perquè segueixi contribuint als objectius de l’Pacte Verd Europeu, cal que es desenvolupin plans per incentivar la renovació de les instal·lacions existents.

És una de les afirmacions de l’informe El gas natural a la indústria, elaborat per Llotges Tecnologia, SA i publicat per la Fundació Naturgy.

El document analitza la important participació de gas natural al sector de la indústria i la seva rellevància en el subministrament de l’energia necessària tant per als seus processos com per a la generació d’electricitat, contribuint a l’acompliment dels objectius europeus de reducció de gasos d’efecte hivernacle ia una major eficiència energètica.

Per tot això, l’informe considera que, donada la seva rellevància no només pel que fa a consum d’energia sinó també pel que fa a generació de riquesa i ocupació, el sector industrial ha de ser tingut en consideració de manera acurada a l’hora d’establir estratègies de reducció d’emissions.

No et perdis el vídeo resum!

portada_cuadrada_hidrogeno

L’hidrogen serà un element essencial del Pacte Verd de la Unió Europea i del camí cap als objectius energètics d’Europa per a l’any 2050. Aquesta és una de les principals conclusions d’un nou llibre publicat per Fundació Naturgy, Hidrógeno. Vector energético de una economía descarbonizada.

img_video_Hidrogeno_2

Per veure el vídeo webinar:

portada_libro_cambio-climático-v2_ES

En col·laboració amb la Universitat de Harvard, la Fundació Naturgy i la Universitat Politècnica de Madrid presenten l’estudi “Canvi climàtic. Bases científiques i qüestions a debat “, que compta amb la participació de reconeguts experts internacionals.

El document ha estat coordinat per Julio Lumbreras, professor de Universitat Politècnica de Madrid i visitant a l’escola de Salut Pública de la Universitat de Harvard.

Veure webinar complet en espanyol:

Captura

See the full webinar in English:

Captura

Video resum webinar “Cambio climático. Bases científicas y cuestiones a debate”

Captura2

Summary video webinar “Climate Change. Scientific bases and questions for debate”

Captura3

portada_libro_carbon_pricing (1)

“El cost de les emissions de CO2 s’ha de revisar perquè la UE pugui complir amb els objectius de descarbonització el 2050, i cal fer una reforma profunda de l’Règim de Comerç de Drets d’Emissió perquè sigui una eina efectiva.” Aquesta és una de les principals conclusions de l’estudi “Carbon pricing. Principals èxits a Europa i opcions per a una descarbonització profunda “, publicat per Fundació Naturgy i el Capítol Espanyol del Club de Roma.

L’informe, elaborat per Compass Lexecon, analitza l’experiència acumulada a Europa des de la creació de l’Règim de Comerç de Drets d’Emissió, el 2005, i planteja possibles reformes d’aquest mercat per tal de complir amb l’European Green Deal, que ha elevat de l’40% a l’55% la reducció de les emissions el 2030.

No et perdis el vídeo resum!

20202023_carbon_pricing_video-1

portada_libro_Sector_Coupling

La integració dels sistemes de gas i electricitat (sector coupling) és fonamental per aconseguir els objectius de reducció d’emissions el 2050 i, a Espanya, pot generar uns estalvis de més de 2.000 milions d’euros anuals respecte a un sistema basat només en l’electricitat i el seu emmagatzematge.

Veure vídeo resum

webinar_SectorCoupling VIDEO

portada_integracion

“Espanya ha d’assegurar solucions de suport sostenibles per integrar les renovables i complir els objectius de la transició energètica”. Aquesta és una de les principals conclusions de l’informe Integració de les tecnologies renovables en la transició energètica. Anàlisi dels serveis de suport en els mercats elèctrics a l’engròs a escala internacional, elaborada per PwC per a la Fundació Naturgy.

img_video_MercadosCO2.

portadas_gas

Presentem el segon informe anual sobre El sector espanyol del gas natural en números. L’informe recull de manera senzilla totes les dades oficials publicades d’aquesta activitat, i remarca especialment les de naturalesa econòmica. És una recopilació ordenada de tota la informació corresponent a l’any 2019complementada amb la del període 2015-2019, per poder comprendre millor l’evolució d’aquest sector econòmic.

InfoBox_right_video2.