Centre de coneixement

A través del Centre de Coneixement podràs accedir a una gran varietat d'informació i documentació sobre temes relacionats amb l’energia i el medi ambient, la sostenibilitat, l'eficiència energètica o el patrimoni industrial. Aquest espai virtual creat per la Fundació Naturgy posa a la teva disposició llibres, articles, ponències, revistes, vídeos i material de divulgació de forma gratuïta.

A més, si estàs interessat, pots col·laborar amb la nostra tasca fent una aportació al Fons Solidari de Rehabilitació Energètica.

portada_libro_Evolucion emisiones

Evolució de les emissions sectorials de gasos amb efecte d’hivernacle en el context europeu 2015-2019

2021

Sabies que Alemanya es va situar com la principal economia en termes de contribució a les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle (GEI) en el marc de la Unió Europea l’any 2019? I que les emissions per habitant a Espanya van ser un terç més baixes que les d’Alemanya?

portada_libro_Biometano

El potencial del biometà en una ciutat de referència: Lleida

2021

L’objectiu d’aquest article és analitzar quina aportació podria representar la producció de biogàs i biometà en una ciutat mitjana, com Lleida, capital de la comarca del Segrià (Catalunya), a fi de detectar també els factors limitants o les barreres per superar. De l’anàlisi realitzada es comprova que pot haver-hi una sinergia entre els diferents municipis de la comarca, ja que alguns disposen de més recursos per produir biometà que els necessaris per al seu consum. L’existència de conduccions de gas per distribuir el biometà d’allà on es produeix fins on es pot consumir amb la màxima eficiència permet aprofitar la sinergia esmentada. S

portada_libro_sector_gas

Informe 2020. El sector espanyol del gas natural en xifres

2021

Fundació Naturgy presenta un nou Informe anual sobre “El sector espanyol del gas natural en xifres”, que se suma al que es va publicar la setmana passada sobre el sector elèctric. Aquest nou document recull de manera senzilla totes les dades oficials publicades sobre l’activitat gasista, i remarca especialment les de naturalesa econòmica. És una recopilació ordenada de tota la informació corresponent a l’any 2020, complementada amb la del període 2016-2020, per poder comprendre millor l’evolució d’aquest sector econòmic.

hidrogeno2

Vídeo del seminari web “Converses sobre el desenvolupament de l’hidrogen i els seus mercats amb Javier Brey i Raúl Yunta”

2021

Fundació Naturgy i el Capítulo Español del Club de Roma van celebrar el passat 30 de juny el segon seminari web basat en converses entre experts al voltant de temes d’actualitat relacionats amb l’energia, el medi ambient i la sostenibilitat. En aquesta sessió, en col·laboració amb l’Associació Espanyola de l’Hidrogen (AeH2) i MIBGAS, es va conversar sobre el desenvolupament de l’hidrogen i els seus mercats davant de l’impuls i el suport que està tenint com a vector energètic tant en l’àmbit espanyol com en l’europeu.

portada_libro_sector_electrico

Informe 2020. El sector elèctric espanyol en xifres

2021

Fundació Naturgy presenta el tercer Informe anual sobre "El sector elèctric espanyol en xifres", que recull i agrupa de manera senzilla totes les dades oficials publicades per diversos organismes públics i institucions que controlen i supervisen aquesta activitat, recalcant especialment les de naturalesa econòmica. L’informe recopila de manera ordenada tota la informació corresponent a l’any 2020 i la complementa amb la del període 2016-2020, per poder comprendre millor l’evolució d’aquest sector econòmic.

portada_libro_dums (1)

Distribució urbana de mercaderies sostenible. Per a una millora econòmica, ambiental i social

2021

La distribució urbana de mercaderies és la baula de la cadena de subministrament que actua a l’interior de les ciutats, amb l’objectiu de proveir tant els establiments empresarials com el client final. Una operativa que ha anat guanyant presència i rellevància, ja que l’evolució dels hàbits de consum, juntament amb els avenços de la tecnologia, ha provocat que el comerç electrònic registri creixements interanuals de doble dígit durant els últims anys.

portada_libro_Fact_Energy

Fact Energy. La sostenibilidad que viene

2021

L’obra, basada en dades i exemples pràctics, intenta explicar de manera propera i divulgativa algunes idees que tenim al voltant de l’energia, en ocasions construïdes per mitjà de diversos biaixos que condicionen la nostra manera de pensar i decidir.

portada_libro_Fact_Transición_energética

El paper de l’emmagatzemament en la transició energètica

2021

Aquest informe ha estat realitzat per PwC Espanya, d’acord amb la petició feta per la Fundació Naturgy, amb la finalitat d’analitzar el context actual del sector amb la integració creixent de les energies renovables i per saber-ne més sobre el paper que exercirà en un futur proper l’emmagatzemament energètic centrat en les bateries. El CIEMAT (Centre d’Investigacions Energètiques, Mediambientals i Tecnològiques) -Organisme Públic d’Investigació adscrit al Ministeri de Ciència i Innovació a través de la Secretaria General d’Investigació- ha col·laborat també en l’edició d’aquest document.

cambio-climatico

Vídeo del seminari web “Converses sobre canvi climàtic i posicionaments internacionals amb Valvanera Ulargui, Pedro Linares i Julio Lumbreras”

2021

La Fundació Naturgy i el Club de Roma van celebrar el passat 15 d’abril un nou format de seminaris web basat en converses entre experts al voltant de temes d’actualitat relacionats amb l’energia, el medi ambient i la sostenibilitat. En la primera sessió reflexionem sobre el canvi climàtic i els diferents posicionaments internacionals amb la participació de Valvanera Ulargui, directora general de l’Oficina Espanyola de Canvi Climàtic de MITECO; Julio Lumbreras, professor de la Universitat Politècnica de Madrid, i Pedro Linares, professor de la Universitat Pontifícia Comillas.

portada_libro

El paper de les finances sostenibles en el sector de l’energia

2021

El model econòmic actual es troba en ple procés de transició cap a una economia sostenible. Una economia més social i responsable amb el medi ambient que ha estat demandada pels diferents grups socials, organismes i ciutadans.