Divulgació

El CEIP Alcarria de Guadalajara, un dels centres guanyadors de la segona edició del certamen “Coneix un científic@” del Consell de Fundacions per la Ciència celebrada al Museu de Bolarque

L’objectiu d’aquesta iniciativa, adreçada a alumnes de 5è i 6è de primària i de 1r i 2n d’ESO de centres educatius de la Comunitat de Madrid i Castella-la Manxa, és apropar el treball i la figura dels científics als joves.

El concurs és un projecte conjunt de fundacions privades espanyoles que, en col·laboració amb FECYT, impulsen el foment de les disciplines STEM.

Energia i medi ambient

Michael Liebreich: “L’economia serà una tercera part més productiva des d’un punt de vista energètic”

L’expert en transició energètica i mobilitat, i fundador de Bloomberg New Energy Finance, ha inaugurat avui una sèrie de converses d’alt nivell sobre les condicions econòmiques, tècniques i científiques que s’entreveuen per al futur energètic.

El president de Naturgy, Francisco Reynés, ha afirmat que “en el món de l’energia hi ha el repte de cercar solucions sostenibles i esquivar els entrebancs que sorgeixen pel camí”.

Energia i medi ambient

Paul Simons, IAE: “L’Acord de París requerirà esforços significatius en eficiència energètica i energia renovable”

El secretari d’Estat d’Energia, José Domínguez Abascal, ha participat en l’acte d’obertura de la jornada a Madrid, on ha afirmat que “el Pla nacional integrat d’energia i clima enviat a la Comissió Europea preveu un ambiciós pla d’implantació d’energies renovables”.

Experts de primer nivell han aportat la seva visió sobre la realitat de la transició energètica a escala mundial, posant èmfasi en els casos d’Alemanya i França.