Educació i divulgació

Sumem forces amb GSMA i altres empreses líders a Espanya per debatre sobre el rol dels joves i les STEAM per canviar el món

El passat 20 de novembre, John Hoffman, conseller delegat de GSMA, organitzador de el Mobile World Congress, va liderar a Barcelona una trobada amb directius d’empreses espanyoles per intercanviar idees i opinions sobre un dels temes cabdals per als propers anys: com les noves generacions poden aportar un canvi real per a la societat i l’economia a través de les disciplines STEAM (ciència, tecnologia, enginyeria, art i disseny i matemàtiques, en les seves sigles en anglès).

Acció social

Voluntaris de la Fundació Naturgy col·laboren en la conservació de Parc Natural de Garraf

Una desena de voluntaris es va desplaçar a l’espai natural el cap de setmana per col·laborar en tasques de restauració d’aquest hàbitat per segona vegada.

El programa de Voluntariat Ambiental de la Fundació Naturgy acaba de fer 5 anys, durant els quals s’han retirat 35m3 de residus i s’han plantat més de 3.600 exemplars vegetals en diversos espais naturals espanyols.

Energia i medi ambient

Miguel Ángel Lasheras: “La regulació del sector del gas ha permès fins ara l’equilibri econòmic del sistema i d’ara endavant ha d’abordar els reptes de la transició ecològica”

L’economista i expert en mercats d’energia va presentar el ‘Informe 2018. El sector espanyol del gas natural en números”, un document que recopila per primera vegada, de manera sintètica i ordenada, totes les dades oficials i públiques disponibles del sector a Espanya.

Segons Lasheras, en els últims cinc anys “s’ha mantingut una inversió impulsada pel creixement natural de la demanda, amb uns preus que reflecteixen costos i segueixen perfils dels preus internacionals”.

Acció social

L’Escola d’Energia de la Fundació Naturgy formarà a famílies vulnerables de Lora del Río, Alanís, La Puebla de los Infantes i Cantillana per ajudar-los a fer un consum eficient i reduir la seva factura energètica

La fundació de la companyia energètica organitza sessions formatives al costat dels ajuntaments dels diferents municipis sevillans. Més de 160 famílies en situació de vulnerabilitat han rebut aquesta formació aquest any a la província de Sevilla.

Energia i medi ambient

Vaclav Smil: “Substituir els combustibles fòssils per les energies renovables és una tasca que ens ocuparà necessàriament durant diverses generacions”

El científic, qualificat com un dels 100 principals pensadors mundials segons ‘Foreign Policy’, ha afirmat que “necessitem una transició energètica accelerada per a evitar un escalfament global excessiu”.

Smil ha posat en valor el paper del gas natural en la descarbonització i l’eficiència energètica.

Acció social

Fundació Naturgy premiarà amb 60.000 euros la millor iniciativa social en l’àmbit energètic d’Espanya

L’import íntegre d’aquest reconeixement s’haurà de destinar a projectes que millorin les condicions dels col·lectius més desfavorits en temes relacionats amb l’energia.

El jurat estarà presidit per Alberto Núñez, S. J., director del Servei Pastoral i professor de la Universitat Pontifícia Comillas, i estarà format per representants de prestigi de diferents àmbits.