Portal Cuidem els nostres recursos

El portal està realitzat amb el suport de Fundació Naturgy, l’ONG EcoHouse i de l’Institut Argentí de l’Petroli i el Gas (IAPG). Compta amb material didàctic perquè els nens puguin, a través de contingut informatiu i de jocs lúdics, conscienciar-se i fer un ús eficient de l’aigua, el gas natural, l’electricitat i el paper. Sobre cada un d’aquests tòpics els nens tindran informació científica, dades d’interès, recomanacions d’ús i jocs interactius per comprovar els coneixements adquirits.

Al seu torn, el portal té una secció exclusiva per a docents amb l’objectiu de conscienciar els mateixos sobre el paper protagonista que posseeix l’energia en la vida diària i en l’economia i desenvolupament de país. Tot això posant èmfasi en la importància d’educar en hàbits i conductes eficients i amigables amb el medi ambient. Els docents comptaran amb material didàctic i vídeos per utilitzar amb els seus alumnes, així com també podran realitzar capacitacions, obtenint el seu respectiu certificat.

Formant Energies

Formant Energies té la finalitat de formar els docents sobre el paper protagonista que té l’energia en la vida diària i en l’economia i el desenvolupament del país, posant èmfasi en la importància d’educar en hàbits i conductes eficients i amigables amb el medi ambient. És un programa que atorga als docents les eines necessàries per poder apropar als joves, a les escoles, els consells necessaris per a un ús energètic segur, eficient i responsable.

Col·laboren en el programa l’Institut Argentí del Petroli i el Gas (IAPG) i l’ONG Eco House, dedicada a l’educació sobre temes relacionats amb l’ecologia. L’IAPG ofereix xerrades tècniques sobre l’ús del gas natural i com detectar problemes en els gasodomèstics, entre altres conceptes. Per la seva part, Eco House atorga més dinamisme a les xerrades mitjançant consells més directes, exemplificats amb el dia a dia a casa i a través de jocs destinats a infants. Els docents reben materials per utilitzar a l’aula que permeten conscienciar sobre el que costa generar l’energia.

Des de Fundació Naturgy, s’ofereix aquesta activitat en tots els municipis on la companyia distribueix el servei canalitzat de gas natural, sobretot en aquelles localitats on l’oferta de capacitacions sobre energia i medi ambient és realment menor.

· 150 sessions de formació

· 15 municipis

· 8.672 docents

· 100.000 joves beneficiats

Formant energies

Aquest programa està dirigit a conscienciar sobre l’ús eficient dels recursos naturals i a fomentar l’estalvi de l’energia en barris vulnerables. Es desenvolupa a través de jocs que tenen per objectiu contribuir al desenvolupament sostenible, promovent l’ús eficient de l’energia i la cura del medi ambient entre el més joves.

Associar Energies es duu a terme en aliança amb associacions de consumidors: l’Associació de Defensa de Consumidors i Usuaris de l’Argentina, la Unió de Consumidors de l’Argentina i el Centre d’Educació del Consumidor.

El resultat és la creació d’espais de reflexió sobre les cures preventives per a l’ús responsable, eficient i segur del gas natural i l’energia en general. Els objectius d’aquests espais són:

· que els pares i les mares de família puguin rebre, per part dels seus fills, consells útils per millorar l’ús responsable del gas natural a les llars;

· que es generi consciència, entre els usuaris de les xarxes socials, sobre l’ús eficient del gas natural i les mesures de seguretat necessàries per reduir el risc per monòxid de carboni;

· i que, juntament amb altres organitzacions i treballant en xarxa, altres entitats liderin també un procés de responsabilitat i cura dels recursos energètics de les famílies argentines.

· 28 jornades

· 12.500 persones formades

Associar Energia

El programa Consum Responsable té per objectiu formar nens i nenes sobre l’ús eficient i segur del gas natural i de l’electricitat, així com la prevenció d’accidents per un ús indegut d’aquestes energies.

S’implementa a través de xerrades i tallers dinàmics en centres educatius i parcs, entre altres llocs, a fi d’incloure-hi el màxim nombre de persones possible. D’aquesta manera, els infants aprenen també amb activitats lúdiques. El programa es desenvolupa a través d’una aliança amb l’Institut Argentí del Petroli i del Gas (IAPG) i de l’ONG Eco House, dedicada a l’educació sobre temes relacionats amb

l’ecologia. Eco House, a més, incorpora jocs dinàmics perquè no sigui una formació monòtona sense cap valor afegit.

Així mateix, s’han editat fullets sobre l’ús responsable del paper i l’aigua i sobre la gestió de residus.

· Més de 35.100 alumnes formats

· 80 jornades

Emprenedors Socials

El programa Emprenedors Socials es realitza des de l’any 2012 amb la intervenció activa dels empleats de Naturgy a l’Argentina. Es tracta d’un concurs en el qual es presenten projectes comunitaris vinculats a la cura de l’energia i el medi ambient. Des de fa diversos anys, es treballa en dues categories: “Cura de l’energia i el medi ambient” i “Promoció social”.

El 2019, la convocatòria va ser un èxit, amb 33 projectes rebuts, 12 en la primera categoria i 21 en la segona.

En aquesta edició, el jurat extern i especialitzat va estar compost per Pablo Gandino (Agenda Social, periodista especialitzat en RSE), Leonardo Hernández (Centre Empresarial Argentí per al Desenvolupament Sostenible), Alfredo Pagano (Deloitte, cap de Responsabilitat Social) i Fernando Halperín (Institut Argentí del Petroli i Gas).

Els projectes guanyadors van ser: · Categoria “Cura de l’energia i medi ambient”: “Tots en Alerta”, de Fundació Bombers de l’Argentina; “Ecoemprenedoria circular Las Topas”, de Fundació Global; “Hiverns segurs a casa”, de La Casa del Manzanar; “Jornades per a un Cascallares Sustentable”, de Siloé; i “Projecte de Sustentabilitat Energètica”, de l’ONG La Nazarena. Categoria “Promoció social”: “Horta Comunitària Barrio América”, de Talleres Barrio América; “Vení que te cuento per a adolescents”, de l’Asociación Civil Proyecto Horizonte; “Salut en nutrició, desenvolupament i activitats socials”, de ICIED Asociación; “Vull que m’abracis”, de Fundación DEBRA; i “Taller d’alimentació saludable, cuina i educació”, de l’Asociación ACER.

Durant tot l’any, tant la Fundació Naturgy com els emprenedors socials, és a dir, els empleats de Naturgy que van presentar els projectes que van resultar guanyadors, s’encarreguen de fer un seguiment sobre l’avenç, el desenvolupament i l’evolució del projecte, per constatar que la iniciativa hagi estat implementada.

Nou portal educatiu a l’Argentina

La Fundació Naturgy ha col·laborat en el llançament d’una nova plataforma digital educativa a l’Argentina. Es tracta de www.cuidemosnuestrosrecursos.com, un portal interactiu que també compta amb la participació de l’ONG EcoHouse i de l’Institut Argentí del Petroli i el Gas (IAPG).

Fundació Naturgy col·laborarà amb 21 projectes comunitaris a través del programa Emprenedors Socials

Fundació Naturgy, mitjançant el programa de voluntariat Emprenedors Socials 2019, col·laborarà econòmicament en el desenvolupament de 21 projectes comunitaris vinculats al Cura de l’Energia i Medi Ambient i a la Promoció Social que van ser seleccionats per un jurat expert.

La Fundació Naturgy organitza el taller “Formant Energies”

Va tenir lloc el passat 27 de juny, al Centre de Formació Professional núm. 403, amb l’organització de la Fundació Naturgy, l’Institut Argentí del Petroli i del Gas (IAPG) i la Direcció de Gestió Ambiental de la Comuna.

El programa “Emprenedors Socials” de Fundació Naturgy distingeix la Fundació Bombers de l’Argentina

La Fundació Naturgy, a través del seu programa “Emprenedors Socials”, va premiar la campanya “Tothom en Alerta!” pel seu impacte en la comunitat.

Fundació Naturgy, ADECUA i CEC acorden treballar conjuntament en la promoció del consum responsable de l’energia

A través del seu programa “Associar Energies”, la Fundació Naturgy treballarà en conjunt amb el Centre d’Educació al Consumidor (CEC) i l’Associació de Defensa dels Consumidors i Usuaris de l’Argentina (ADECUA) per promoure l’ús racional del gas natural i la prevenció d’accidents per monòxid de carboni.

Fundació Naturgy capacitarà docents en l’ús responsable de l’energia

El conveni de col·laboració entre Fundació Naturgy i l’Institut Argentí del Petroli i el Gas (IAPG) té com a objectiu promoure la capacitació de docents en matèria de sostenibilitat mediambiental.

El programa Cuidadors Comunitaris rep una menció de Gas Natural Fenosa

El Ministeri de Desenvolupament Social de la Província va rebre una menció especial de l’empresa Gas Natural Fenosa pel seu programa de Cuidadors Comunitaris.

Ha acabat l’onzè Cicle de Formació i Negocis: quinze pimes argentines es van capacitar a Barcelona

El passat 12 de juny va acabar el Cicle de Formació i Negocis amb quinze empresaris pimes argentins a Barcelona i Sabadell, en l’onzena edició del Viatge de Capacitació i Negocis.

La Fundació Gas Natural Fenosa i el Banco Ciudad van signar un conveni de col·laboració en el marc del programa “Primera exportació”

La Fundació Gas Natural Fenosa i Banco Ciudad van acordar un programa per capacitar empreses en temes de comerç exterior, una iniciativa que la distribuïdora de gas a l’Argentina va començar fa 16 anys.

La Fundació Gas Natural Fenosa va realitzar el seminari “Eines públiques de finançament” al partit de Tres de Febrero

El passat 7 de març es va dur a terme el seminari “Eines públiques de finançament” al partit de Tres de Febrero de la província de Buenos Aires, organitzat per la Fundació, per mitjà del Programa Primera Exportació, el Govern de la província de Buenos Aires i la municipalitat de Tres de Febrero, a través de la seva Direcció de Comerç Exterior.

La Fundació Gas Natural Fenosa i el Govern de la província de Buenos Aires organitzen un seminari sobre oportunitats i desafiaments del nou escenari internacional

La Fundació va organitzar, el passat 2 de març, el seminari “Oportunitats i desafiaments del nou escenari internacional”, a l’auditori Casa de la Provincia de Buenos Aires. S’hi van analitzar les diferents possibilitats d’inserció de la província de Buenos Aires en el nou context mundial.

Programa Primera Exportació a Argentina Signat un Conveni de col·laboració amb la Universitat Catòlica de Salta.

La Fundació Gas Natural Fenosa va signar, el 30 de juny de 2016, un Conveni marc de col·laboració amb la Universitat Catòlica de Salta (Argentina), per cooperar en la realització d’activitats i l’intercanvi d’informació i coneixement, que contribueixi al compliment dels objectius del Programa Primera Exportació.

La Fundació Gas Natural Fenosa beca 30 empresaris espanyols i argentins per formar-se en comerç exterior

A través del Programa Primera Exportació, la Fundació ha donat l’oportunitat a 15 empresaris espanyols i 15 argentins de fer un postgrau en negocis internacionals a la UPF Barcelona School of Management. La Fundació Gas Natural Fenosa organitza dos seminaris de formació per a pimes, un a Madrid i un altre a Barcelona, sobre com utilitzar internet per créixer, enfortir-se i exportar.

El Programa Primera Exportació (PPE) de la Fundació Gas Natural Fenosa compleix 15 anys donant suport a les petites i mitjanes empreses

El Programa Primera Exportació fa 15 anys que dóna suport a les pimes argentines i des de fa dos anys a les pimes espanyoles. Una de les principals iniciatives del programa Primera Exportació és el pla de beques de formació en comerç exterior que atorga la Fundació Gas Natural Fenosa. Un programa que ha donat l’oportunitat a una trentena d’empreses.